ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców już nam potwierdziło datę wejścia w życie zmian. Będzie to 19 styczeń 2013 r. (sobota - dla ciekawskich;)
Biorąc pod uwagę ilość osób przychodzących czy też dzwoniących z pytaniami w stylu: "jak to będzie?" oraz "co to będzie?" postanowiliśmy umieszczać co jakiś czas telegraficzny skrót informacji zawartych w Rozporządzeniu, abyście nie musieli samodzielnie go czytać:) Jeśli jednak ktoś odczuwa niepohamowane pragnienie aby zmierzyć się "sam na sam" z Rozporządzeniem zapraszam na stronę sejmową: http://isap.sejm.gov.pl, bo to właśnie tam można zaspokoić głód umysłów rządnych kompletnych informacji:)
Zanim przejdę do sedna sprawy chcę nadmienić, iż to Rozporządzenie to jedno z trzech jakie się ukazało, obok Rozporządzenia w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach oraz Rozporządzenia w sprawie wydawania
dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, ale tymi zajmiemy się później.
Najczęściej przez wszystkich zadawane pytanie: "czy jeśli zacznę kurs kurs >>po staremu<< to zdawać będę też >>po staremu<<?" Otóż: nie. Wraz z dniem 19.01.2013 (o ile wszystko się uda, bo wiecie Państwo jako to jest w RP - różnie bywa i wszystko może się zdarzyć;) przestaną obowiązywać stare, a zaczną nowe zasady egzaminowania. Proszę zauważyć szalenie ważną rzecz: nie zmieniają się PRZEPISY (ruchu drogowego- w domyśle) tylko FORMA egzaminu. Chcę Państwa zapewnić, że znając przepisy ruchu drogowego będziecie w stanie rozwiązać zarówno obecnie obowiązującą formę egzaminu jak i nową. Jak poznać przepisy? Na zajęciach teoretycznych. Sumienne uczestnictwo na wykładach połączone z samodzielnymi ćwiczeniami da wyśmienity efekt.
Rozporządzenie dokładnie określa tematy wykładów, które OSK ma realizować ze swoimi kursantami. Przyznam Państwu szczerze, że już teraz zaczynamy się przygotowywać do realizowania tych tematów w sposób określony w rozporządzeniu, bowiem umożliwi to Państwu spokojny sen, że jeśli nie zdążycie zdać egzaminu państwowego na "starych" zasadach to będziecie przygotowani do nowej formy egzaminu państwowego.
Korzystając z okazji, pragnę przedstawić prywatne zdanie, mające swój fundament w jednym stwierdzeniu: "Spokojnie, bez paniki." Wiem, wiem, łatwo się mówi, jak się już prawo jazdy ma i jak się uczy przepisów innych, a nie samego siebie, ale proszę mi wierzyć że to co nas czeka, to na pewno nie jest żadna ani katastrofa ekologiczna ani tym bardziej koniec świata. Ot, normalna kolej rzeczy współczesnego, cyfrowego świata.
Większość zmian wynikających z Rozporządzenia dotyczy ośrodków szkolenia kierowców (jak chociażby dokładne plany nauczania czy wzmożona kontrola urzędów) a nie - jak mogłoby się zdawać - kursantów, czyli Was, szanowni czytelnicy. Zasadniczą dla Was zmianą wynikającą z tego konkretnie rozporządzenia będzie zniwelowanie kursów nazywanych w ustawie jako "kurs dodatkowy" a funkcjonujący w obiegu jako "pięciogodzinówka". Pewnie słyszeliście o tym, jako to ktoś, kto nie zdał 3 razy pod rząd praktycznego egzaminu państwowego musi wykupić 5 h jazd dodatkowych - to właśnie to mam na myśli. Ten obowiązek ma być zniesiony pozostawiając kursantowi wolną wolę w sprawie podjęcia decyzji kiedy i ile jazd dodatkowych chce sobie wykupić.
W następnym wpisie przybliżę Państwu jak będzie wyglądać nowa forma państwowego egzaminu teoretycznego.
Pozdrawiam, Kierownik OSK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz